carola-jansen.reismee.nl

Dag 2 South Namibia

Na een redelijke nacht in onze tent was het om 06:00 tijd om op te staan. Het is toch anders slapen als in een bed, maar ik wilde heel graag een safari kampeervakantie doen! Tas weer inpakken omdat we weer vertrokken van deze kampeerplek. Nadat we samen de tenten hadden afgebroken hadden, vonden we net onder onze tent een scorpion, Loana gaf aan dat ze die gedurende de nacht gevoeld had, ik had nergens last van.. We namen samen ontbijt, wat weer een goed begin van de dag was, de man die voor ons kookt is geweldig, het smaakt zo goed! We gingen richting Mariental waar we weer boodschappen mochten doen, Loana en ik kijken samen een beetje wat we willen, hier was een grote spar dus voldoende keuze. We namen een flinke fles water voor 5 liter omdat we dat water toch wel nodig hebben! We hebben in dit gezelschap twee personen met een dieet, namelijk Mustapha heeft een glutendieet en Loana is vegetarisch. Het is ook een heel werk om de kar weer in/uit te pakken, maar nadat we hiermee klaar waren konden we gaan, de kar doen meestal de twee mannen vd organisatie. We gingen op bezoek bij een wat oudere man die jaren geleden fossielen gevonden had op zijn land. Dit gebied heet dan ook Mesosaurus fossil site, hij gaf ons een rondleiding en liet ons die fossielen zien en vertelde hoe deze zo ontstaan zijn, het was zeker 270 miljoen jaar geleden, toen was er veel meer water en zat continent Afrika nog aan continent Amerika Pakea (zo noem je het in het Duits) Deze dieren leefde in die tijd, en door de veranderingen van klimaat en lands veranderingen zakte de grond/water en kwamen de fossielen uiteindelijk te voorschijn. Deze man heeft er experts naar laten kijken en kwam zo zelf ook veel hierover te weten. Het was erg bijzonder om deze fossielen (Mesosaurus tenuidens) te zien. Hij vertelde ook over het landschap, hoe de stenen zo opgestapeld te zien zijn, deze waren miljoenen jaren onder de grond/water. Toen is zand en water gaan zakken en kwam dit landschap te voorschijn, zag er bijzonder uit. Wat ook bijzonder was is de Quivertree, deze boom ziet eruit als een bijzondere boom omdat het in deze tijd gele 'bladeren' heeft, in de lente heeft deze boom veel bloemen. Het bijzondere is dat de boom meer dan 300 jaar oud kan worden, en dat in een plaats waar zoveel droogte is, en in bepaalde periodes water valt. Deze boom heeft erg goede wortels en kan veel water ineens opnemen, dat moet ook want er is dus veel droogte. De man speelde twee nummers op de stenen, elke steen heeft een ander geluid, dit was wel bijzonder om te zien, zelf ook nog geprobeerd maar dat viel niet echt mee. We kregen wat tijd voor ons zelf om foto's te maken, uitzicht was heel mooi. Na deze stop reden we verder naar de Canyon Roadhouse Camping, deze camping ligt 24 km van de Fish River Canyon af, deze bezoeken we morgen! De plaats zag er erg mooi uit, overal waar je keek zag je oude auto's, oude nummerborden (alles in autostijl) Na het inchecken gingen we naar onze campingplek, waar we begonnen met het opzetten van de tenten, en hierna gingen we zwemmen, we mochten gebruik maken van het zwembad, dit was heerlijk afkoelend! Helaas wilde niet iedereen hier gebruik van maken, dus waren alleen Loana, Antony en ik in dat zwembad. Het waaide erg hard, water leek wel wat op de zee. Het zwembad lag ook hoger als de accomodatie, dus daar kan het ook aan gelegen hebben. Tijdens het zwemmen versnapering erbij genomen, omdat het vakantie is! Na het zwemmen omkleden, en de berg op om de zonsondergang te bekijken, de mannen waren al boven toen Loana en ik aankwamen maar het uitzicht was prachtig! Overal waar je keek om je heen waren bergen/schaduw en de zon die onder ging. We maakte foto's en genoten van het uitzicht! Na de zonsondergang gingen we terug naar het kamp en maakte bij de receptie gebruik van internet/wifi en daarna was het diner klaar en genoten we hiervan! Na diner douchen en de dag afsluiten! Het was weer snel donker en er waren zoveel sterren, je ziet ze beter als alle lichten uit zijn, het was genieten! Ik heb voor het eerst Amarula gedronken, dit leek op bailey's, niet mijn favoriet maar het was oke (leuk om een keer iets anders te proberen) het was ondertussen ongeveer rond 22:30 mooie tijd om naar bed te gaan.