carola-jansen.reismee.nl

Dag 5 South Namibia

Na een goede nacht bij de Desert Horses Camping was het weer 06:00 de tijd om op te staan. Vandaag gaan we op weg naar de Soussesvlei, de echte woestijnduinen van Namibie. De weg er naar toe was weer verrassend verschillend, zo zagen we erg droge stukken en ook stukken met veel groen of erg steenachtig landschap. Veel tijd hadden we niet om te slapen in de wagen omdat we deze mooie natuur "moesten" bekijken. We reden ongeveer 350 km naar deze mooie duinen, waarna we bij Sesriem campsite rond de middag aankwamen. Na het opzetten van de tenten kregen we de lunch en hadden we wat tijd voor ons zelf, waarbij we natuurlijk gingen zwemmen, rond 17:00 moesten we weer terug bij de camping zijn omdat we door Marcus naar de duinen gebracht werden, deze konden we beklimmen en genieten van de zonsondergang. Anthony, Mustapha, Julian en Janina wilde niet zwemmen en gaven aan zelf wel naar die duinen te lopen, dan zouden wij ze daar wel zien. Marcus gaf bij uitstappen aan dat we maar bier moesten meenemen voor dat mooie moment. We namen er twee mee en die zouden we dan wel delen met de anderen, toen we aan de klim wilde beginnen zagen we de rest al een stuk verder staan en zwaaide, we begonnen aan de duinen hij was vrij stijl waardoor het best wat moeite kostte om omhoog te komen. Onderweg nog wat foto's gemaakt omdat het uitzicht geweldig was! Hoe hoger we kwamen des te kouder het werd vanwege de wind en ik had helaas geen vestje meegenomen, Loana wel dus die zouden we wel delen. We zagen de anderen niet dus gingen er vanuit dat ze al wat verder gelopen waren, echter de zon ging lager en we zagen ze nog steeds niet, wat ons deed beslissen om zelf maar een plekje te zoeken (andere mensen om ons heen gingen ook settelen) we wilde het bier openen maar hadden dus geen opener bij, dan maar met het andere flesje, Loana lukte het niet dus probeerde ik het en dat lukte uiteindelijk wel! Tweede flesje moesten we openen met de waterfles, nog moeilijker maar het lukte en ze smaakte heerlijk en de combinatie met de zonsondergang was een geweldig moment. Ineens stond Mustapha voor onze neus, hij was ons komen zoeken en vroeg aan andere mensen of ze twee jonge meiden hadden gezien. Ze waren inderdaad helemaal bovenaan en het zou ongeveer 10 minuten lopen zijn. Eigenlijk zaten we er erg goed, maar omdat hij moeite had gedaan ons te zoeken liepen we maar mee, hij vertelde ook dat ze niet op ons gewacht hadden. Bovenaan waaide het nog harder dus nadat we foto's hadden gemaakt van de zonsondergang en de groep, liepen we weer naar beneden. Beneden stond Marcus weer op ons te wachten en bracht ons terug naar naar de campsite waar we weer een heerlijk diner kregen van Manfred. Na dit diner namen we wat marsmellos bij het kampvuur en na het douchen gingen we rond 22:00 naar bed, morgen gaat de wekker om 04:30 om de zonsopgang te bekijken bij dune 45 :)

Els

He Carola. Wat een belevenissen daar allemaal. Zo te lezen geniet je er ook volop van.
Veel plezier nog de komende weken, want voor je het weet is het weer voorbij.
Groetjes Els.

Ine.

Hallo Carola;Alsnog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag hopelijk heb je er een leuke dag van kunnen maken ondanks dat je ver weg bent van je familie, zoals ik alles lees is het een mooie tijd geweest,Hopelijk mogen jullie nog even samen genieten van een fijne vakantie en een fijne jaarwisseling tot snel dan zien we je weer ,,,,Lieve Groet Uit Lage mierde,