carola-jansen.reismee.nl

Tandem skydive

Vandaag stond er iets super gaaf op de planning en dat was de tandem skydive (dit betekend dat er iemand met je samen de sprong maakt vanuit het vliegtuig) ik had de boeking online gedaan, en dat verliep prima! Ik moest bij de manier van betalen kiezen uit verschillende opties, maar omdat ik voor deze reis een creditcard had aangeschaft had, wilde ik dit ook een keer gebruiken en dit was de ideale gelegenheid. De gegevens van de kaart moest ik bij reservering al invullen, dus dat kon niet missen dacht ik! Ik werd om 09:30 opgehaald door iemand van die organisatie, en we moesten ook nog 3 mensen van Chinese komaf ophalen. De chauffeur was erg vriendelijk, en we buurten wat in het busje. Toen we bij de skydive aan kwamen, mocht ik direct doorlopen naar de balie en werd er een film getoond. Dit soort filmpje zou dan ook van mij gemaakt worden, en het zag er erg gaaf uit! Na een formulier te hebben ingevuld waar opstond welke aandoeningen je had, en contactgegevens van ouders (voor als het niet goed afliep) Toen mocht ik afrekenen, maar dat liep niet helemaal zoals gepland want de pincode van de creditcard werkte niet, hij gaf aan foute pincode (ik vond het erg vreemd en schaamde me ook een beetje) maar gelukkig mocht ik met mijn andere pinpas ook betalen, en dat werkte wel! Daarna kregen we uitleg over hoe we ons moesten gedragen in het vliegtuig en hoe te springen (we moesten bij onze instructeur zitten, en op gegeven moment op zijn bovenbenen zitten zodat hij ons kon vastmaken aan hemzelf, dan moesten we hupsend naar de uit/in gang en over de rand hangen met onze benen onder het vliegtuig en dan zouden we samen springen. Het was een duidelijke uitleg, alleen van de Chinezen (een vrouw en twee mannen) kon alleen de vrouw engels, dus moest ze het vertalen voor de twee mannen. Die begrepen het uiteindelijk ook, dus konden we ons gaan voorbereiden! De man die met mij zou springen (Roy een jonge man nog) gaf mij het pak aan, dit kon gewoon over je eigen kleding, en zat rond je bovenbenen vast, rond je buik/borst, en over je schouders. Ik zou als eerste gaan springen, en kreeg dus als eerste het pak aan. Daarna kregen de Chinezen hun pak aan, klein moment om foto's te maken en toen gingen we naar buiten, richting het vliegtuig. Met mij ging Roy dus mee, ik zat voor hem (tijdens de vlucht maakte hij me vast aan hem) en de camera man en nog een man en vrouw (de vrouw leerde alleen te springen, en de man was haar instructeur) het vliegtuig was bij een kant open, dit was de in/uitgang, dit bleef open, ik was blij dat ik daar niet bij in de buurt zat. Toen gingen we de lucht in en we bereikten een hoogte van 1200 feet, vanuit die hoogte zouden we springen. Ondertussen was de camera man al korte opnames aan het maken. De piloot gaf aan dat we op gegeven de juiste hoogte hadden bereikt,en de vrouw en man sprongen direct het vliegtuig uit, dit ging echt zo snel. Daarna ging de camera man eruit, hij stond aan de buitenkant van het vliegtuig te wachten tot wij er waren. Roy had mij tussendoor vastgemaakt aan hem, en ik kreeg een bril op voor de harde wind. Ik zat op zijn bovenbenen, en we hupsten naar de uitgang, ik ging op de rand hangen met mijn benen onder het vliegtuig, en mijn handen bij het tuigje waaraan ik vast moest houden, en Roy zat nog op de rand, op zijn teken zette hij af en sprongen we! Dit was wel een erg gaaf en vrij gevoel! We gingen met zo'n... Km p/m naar beneden. De cameraman maakte contact me me en filmde alles, armen open en het gevoel hebben dat je vliegt. Zo gaaf gevoel!! Op gegeven moment was de camera man weg, en ging de parachute open, het moment dat de parachute de wind vangt heb je even een moment van recht hangen in de lucht, en begon Roy ons een beetje los te maken. Ik zat nog wel vast aan hem, maar niet meer geheel er precies tegen. Ik mocht ook de teugels van de parachute vasthouden, en als je deze omlaag trok aan de linkerkant maakte de parachute een bocht naar links en rechts omgekeerd. Dit was wel leuk om even te doen, het uitzicht was ook geweldig (duinen/strand/zee/stad) uiteindelijk zag ik de landplaats en gingen we die richting op. Ik moest mijn benen/voeten omhoog houden en toen tikte Roy met zijn voeten de grond aan, daarna ik ook. De cameraman stond beneden om me te filmen en een paar mannen die de parachute opruimen, en erbij waren om alles in goede banen te leiden. Het was zo'n gave ervaring, kan het iedereen aanbevelen! Ik was ook niet angstig/bang, alleen de nacht ervoor misschien nadat ik geboekt had. Daarna gingen de Chinezen, en heb daar nog een filmpje van gemaakt, om te zien hoe je naar beneden kwam. Toen was het effe relax tijd waarbij ondertussen het filmpje op stick gezet werd, dit duurde best even omdat de Chinezen niet tevreden waren/en een hoop stampij aan het maken waren. Maar ik had best leuk contact met de mensen daar, dus ik vond het niet erg. Tussendoor hadden we ook mijn filmpje op groot scherm gekeken, iedereen kon mee kijken (dat had van mij niet gehoeven) maar het zag er sowieso gaaf uit! Omdat het zo lang duurde daar maar een tosti genomen daar, ondertussen dat ik dat aan het eten was waren de Chinezen net klaar, en door het gedoe werden die eerst naar huis gebracht en bracht iemand anders mij naar huis. Het was ondertussen al vrij ver in de middag, dus echt naar het strand ging niet meer, dus ben ik lekker de duinen ingegaan. Dit was ook genieten, morgen ga ik er Quadrijden dus weer iets gaafs om naar uit te kijken! Nadat ik in de stad gegeten had, weer terug naar Guesthouse gelopen en lekker geslapen, met een heerlijke droom over deze mooie dag!

Reacties

Reacties

Rinel

Hoi Carola,
Wat weer een ervaring!! Stoer hoor dat je dat durft...

Geniet er nog van

Daisy

Stoer Carola, ik zou het je niet nadoen haha.

Hanny

Oh oh, wat een ervaring ,echte waaghals. Haha. Wat een leuke verhalen heb ik al gelezen,super. Ik zou willen dat ik wat van jou had ! Al die mensen die je hebt ontmoet, mooie omgevingen, cultuur, grandioos. Mooie ervaring om nooit te vergeten. Heel veel plezier en geniet van dit avontuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active