carola-jansen.reismee.nl

Ziek :( en pizza eten

Vandaag werd ik helaas ziek op het werk, buikpijn en diaree.. Dus na overleg naar huis gegaan, en medicatie genomen (diareeremmers en ORS) en veel gedronken. In de ochtend nog 2 keer naar toilet gemoeten en toch maar beetje lunch gegeten, ik voelde me namelijk heel slap. Veel gerust en dat deed me wel goed! Met momenten buiten gezeten, was eigenlijk een hele saaie dag.. Omdat het mijn laatste week was, had ik het er met Marloes over, wat voor bedankje ik kon doen en er is net een nieuwe pizzatent geopend in het centrum. Omdat het morgen independenceday is was het misschien slim om het die avond te doen. Na de lunch had ik geen diaree meer gehad dus een beetje durfde ik wel aan. Tussendoor nog een nummer van Walu geoefend, die mag met de graduation day het nummer Hallelujah zingen maar ze had nog wat tips en hulp nodig. Uiteindelijk klonk het al wel wat beter! Daarna zijn we met Walu en Marloes de pizza gaan halen. Ik moest mee omdat ik het zou betalen, het was erg druk in de pizzeria. We hadden 8 pizzas gehaald, voor de hele familie. Walu ging mee omdat ze wist wat de familie graag had, mij leek de bestelling best veel (we hadden ook large besteld) maar liever wat teveel als te weinig. De rekening was ook behoorlijk, maar ik wilde graag iets doen wat ze leuk en lekker vonden. Marloes ging bij de Shoprite drinken halen, op het briefje stond wat iedereen wilde, Cassandra had geschreven dat ze mochten kiezen uit Fanta en Cola. Bij de pizzeria hadden ze een bepaalde speciale cola (klein flesje) die wilde Walu dus ook dat maar gedaan. Marloes dacht dan haal ik flessen, dat is goedkoper als kleine flesjes, de Cola was een light variant, Fanta was de officiele. Omdat we twijfelde over de hoeveelheid en ik nog moest halen omdat ik nu moest pinnen ging ik twee flessen bijhalen. Er stonden weer erg lange rijen bij de Shoprite dus voordat ik terug was, duurde even. Ze hadden de pizzas ondertussen al gehaald. Bij aankomst thuis gaven ze aan dat het drinken niet goed was, ze wilde allemaal apart kleine flesjes met de echte cola. Ze vonden de light variant niet lekker, dus ze namen de Fanta (dit was wel de goede) oke weten we voor de volgende keer. En in de pizza dozen waren de pizzas al voorgesneden in 8 stukken, maar omdat we met 9 personen waren moest alles opnieuw gesneden worden, uiteindelijk kreeg iedereen een bordje met een punt van elke pizza. Door het snijden wat erg lang duurde en we mochten niet helpen (de moeders regelden dat) waren ze ondertussen koud geworden. De gedachte hierachter was ook dat we samen zouden eten aan tafel maar sommige van de familie gingen zoals altijd op hun kamer eten en op de stoelen in de kamer. Daarom zijn Marloes en ik maar met Koko en Walu op de grond in de kamer gaan zitten. Hun gebruiken zijn duidelijk anders als bij ons, maar dat is hun cultuur en wij zijn maar gast dus het maar zo gelaten. Na het eten kon iedereen zijn restanten in eigen doos doen en in de koelkast bewaren en morgen nog opeten. Ze gaven na het eten wel aan dat ze er erg van genoten hadden, daar was ik wel blij mee. 's avond rond 21:00 zou er vuurwerk zijn als aftrap voor independence day maar omdat het om 21:30 nog niet begonnen was ging ik maar naar bed, ik was nog vermoeiend van de hele dag

Reacties

Reacties

Els

Hoi Carola. Wat een belevenissen allemaal. Erg leuk om te lezen.
En wat een leuke foto's. Geniet er nog van !!!
En hopelijk vandaag weer helemaal fit !! Groetjes Els uit Casteren.

Francine

Leuke verhalen Carola fijn om zo ook een beetje met je mee te reizen

Carola Jansen

Fijn dat jullie zo genieten van mijn verhalen! Ik ben gelukkig weer opgeknapt!
Met de paar fotos probeer ik jullie inderdaad een beetje op de hoogte te houden hoe het er hier uitziet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active