carola-jansen.reismee.nl

Erg warm weekend

Vandaag was het weer een halve dag school vanwege het weekend (sportdag) Teacher Cecillia begon met de start van de dag (ze liet de kinderen in rijtjes staan en ze zei goodmorning children, dan zeiden de kinderen goodmorning teacher terug en dit herhaalde ze een paar keer. Dit doen ze ook als de kinderen niet opletten tijdens de les bijv. Teacher Elisabeth en teacher Cecillia vroegen me of ik een typisch spel wist voor de kinderen om buiten te doen. Toen ik niet meteen iets wist heb ik een paar vriendinnen om hulp gevraagd en uiteindelijk hebben we het spel Annemarie koekoek gespeeld, de kinderen moesten het eerste even doorhebben alvorens ze het begrepen. Maar ze deden echt hun best en ze vonden het leuk. Uiteindelijk hebben we nog spellen gedaan zoals zaklopen/blind de bal zoeken en lummelen. Na school hebben we gegeten en zijn we lekker met Walu en Koko gaan zwemmen, als je mensen uitnodigd en ze ergens mee heen neemt dan wordt er verwacht dat je voor hun betaald, en dat is niet erg maar het is voor jullie goed om te benoemen dan zijn jullie van alles op de hoogte. We deden een poging om hun te leren zwemmen, en dat viel nogal tegen. We hadden verwacht dat ze het sneller konden. Op allerlei manieren hadden we het geprobeerd, voor doen in het water, dat ze meekeken, aan de zijkant vast laten houden en voordoen wat ze met hun voeten moeten doen,  ze in het water vasthouden onder hun heup en buik en ze het zelf laten doen met aanwijzingen. Na ongeveer 3 uur ploeteren lukte het ze een klein beetje, voor mij was het best intensief om ze steeds vast te houden. Daarna lekker naar huis, douchen en eten en omdat de meiden zo moe waren gingen we verder die avond niet echt meer iets doen