carola-jansen.reismee.nl

Nieuwe week!!

Vandaag begon mijn nieuwe werk week, en Cecillia was er niet vanwege haar bruiloft van gisteren, ik zou lesgeven aan de oudste leerlingen (vandaag begon ook een nieuwe leerling van een andere school, hij heeft wat achterstand omdat hij slechter kan lezen en schrijven) Ik begon met wiskunde (delen) dit verliep vrij goed, de kinderen waren nog best wel gefocust en vonden het interessant. De nieuwe jongen liet ik bij de (slow learners) zitten omdat hij extra aandacht nodig heeft. Daarna een les natuurkunde gedaan waarbij ik ging uitleggen hoe het werkt met warmte en koud. Ik merk dat als ik met plaatjes of tekeningen werk, de kinderen het vaak beter snappen en door dingen vaak herhalen. Uiteindelijk moeten ze tussendoor toch even buiten zijn geweest of andere vorm van ontspanning, anders houden ze het niet vol. Ik merkte ook dat ik het lastig vond om de slow learners extra uitleg te geven, want de rest was vaak al wat eerder klaar en dan begon de onrust. Teacher Elizabeth gaf aan een hele leuke dag te hebben gehad gisteren en dat was ook zeker! Ze was wel erg moe en lag na de middag even te rusten op een kussen bij haar bureau. Na de middag gaf ik nog Engelse les en toen was de dag alweer voorbij. Nog een lastig momentje, is dat de kinderen er zolang over doen voordat ze hun opdracht van het bord hebben opgeschreven waardoor mijn planning vaak in de soep loopt haha. Over het algemeen viel deze dag wel mee om les te geven. Morgen mag ik naar de andere klas met wat jongere kinderen tussen 5-6 jaar. Toen ik thuis kwam, heb ik met Marloes nog even naar de activiteiten gekeken en morgen even opgeven voor de Chobe trip in Botswana (dat is een soort safari trip) Na het avondeten hebben we met de kinderen gedanst en gezongen op vooral R&B muziek. Deze kon ik niet echt meezingen omdat het vooral dansmuziek was, maar de hele familie deed mee dus dat was best wel bijzonder. Zelfs de kleine Kocha danste lekker mee en de gehandicapte Tummy lag op de grond ook mee te spartelen :) omdat ik al ongeveer 5-6 dagen niet naar de wc kon voor te poepen heb ik erg veel water gedronken deze avond en wilde ik morgenvroeg extra gaan lopen om het te stimuleren. Ik vind over het algemeen dat ik toch best wel veel water drink, zeker 2,5 liter op een dag vanwege de warmte. Ik was ook erg vermoeiend en ging op tijd naar bed

Reacties

Reacties

Nel

Wat knap dat je lessen kunt geven aan de kinderen. Alles in het Engels, toch. Heb je ook voldoende materialen om de lessen te kunnen geven? Die rok staat je erg goed. Echte Afrikaanse dame. Nog veel (leer)plezier. Groetjes uit Hulsel.

francine

Wat leuk dat je een bruiloft hebt meegemaakt dat is toch wel bijzonder naast al andere belevenissen.

Leuk ook om je verhalen te lezen en foto,s te zien.

Nog veel plezier

Laura

Wow, ik liep even achter hoor! Wat leuk om al je verhalen te lezen Carola. Zo te lezen heb je het super naar je zin daar. Ben maar trots op dit avontuur tot nu toe!

Veel liefs! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active