carola-jansen.reismee.nl

Eerste weekend en Koko's verjaardag

07-10 vandaag was ons eerste vrije weekend en ik was al vroeg wakker maar toch nog even blijven liggen vanwege de vrije dag. Marloes en ik spraken over het verschil tussen Enschede en Bladel en over de activiteiten die we nog wilde ondernemen, rond 10.00 lekker gaan douchen en daarna hebben we het mini ping-pongspel gespeeld wat ik had meegenomen vanuit Nederland. We speelde het op de veranda omdat binnen een luxe tafel stond waarop niet gespeeld mocht worden vanwege krassen enzo. De kinderen vonden het spel geweldig, en waren super enthousiast! We moesten ze de spelregels nog wel uitleggen maar dat pikte ze goed op. Ze zijn hier niet gewend om veel speelgoed te hebben dus ze spelen ook veel met elkaar of zonder speelgoed, maar ze zijn ook arm dus daardoor hebben ze weinig speelgoed. Zelfs het gehandicapte kindje Tummy vond het leuk om met het ping-pongballetje te spelen. De andere dragen hebben we veel in de tuin gespeeld met dingen die voorradig waren, bijv bladeren die geld waren Na het spelen hebben we de lunch genomen, dit was een warme maaltijd met aardappelen/pasta en vlees (warme maaltijd krijgen we altijd tussen de middag als we thuis eten) na de lunch ging Marloes naar Sunbird guesthouse voor de activiteiten te bespreken maar Rebecca was niet aanwezig vanwege het weekend, ze had wel folders meegenomen waarop ook nog activiteiten stonden. Ik ging met Walou naar de stad om een chitenge te halen (dat is een doek die je over je heupen vastmaakt en wat tot je voeten komt, dit dragen de vrouwen omdat ze geen korte broeken mogen dragen, dit is hun cultuur) en we hebben huishoudelijke spullen gehaald als kado voor de bruiloft van morgen dit had ik nagevraagd wat voor geschenken er gegeven worden. En verder werd vandaag de verjaardag van Koko gevierd (ze was maandag jarig, maar ze vieren het vaak in het weekend) dus voor haar hadden we ook een kado gehaald namelijk een birthday chocoladereep en uiteindelijk hadden we ook nog een voetbal gevonden (ze houd niet van meidendingen dus we dachten dat een voetbal wel leuk was. Marloes wilde graag Nutella op haar brood en dat hadden we ook gevonden, dus we waren best wel geslaagd. Toen we terug thuis kwamen was het al best wel donker aan het worden, dat is hier omstreeks - 18.00/18.30 al. Omdat we het kado voor Koko ook bij hadden en ze mocht dit natuurlijk niet zien moest ze afgeleid worden. Ik rende toen snel het huis in om naar onze kamer te gaan, en daar hebben we het mooi ingepakt met birthday en weddingpapier (met campagneglazen erop) en een leuke tekst erop. De chocolade moest wel snel in de koelkast omdat deze aan het smelten was (zo gezegd zo gedaan) Toen kregen Marloes en ik het avondeten alweer en, dat was weer erg smakelijk! Na het eten werd de verjaardag van Koko gevierd met een vrij grote cake. Nadat we happy birthday voor haar gezongen hadden gaven we haar de kado's waar ze blij verrast door was (bij deze familie zijn ze niet gewend om kado's te geven, ook vanwege de armoede) ik gaf wel aan dat de bal ook voor de anderen was om te spelen, gelukkig vond de familie het leuk dat we de kado's gehaald hadden. Daarna hebben we de cake aangesneden en begon en Koko en Walou met de cake en gaven deze aan elkaar. Bij het tweed stuk duwde ze de cake met slagroom bij elkaar in het gezicht, wat echt hilarisch was. Nadat we allemaal cake gehad hebben en er nog een klein beetje over is waren wij ook besmeurd met cake. Helaas was de vader van Koko hierbij niet aanwezig (het was niet bekend of hij aan het werk was of wel thuis was, we zien hem amper hij is eigenlijk altijd op zijn slaap/woonkamer) dat vonden we voor Koko wel jammer. Na het eten hebben we in de huiskamer met de bal gespeeld ('s avonds zijn we eigenlijk nooit buiten vanwege de muggen) daarvoor was het eigenlijk te lomp omdat er ook een glazen tafeltje stond bij de TV. Uiteindelijk toen we moe en overbezweet waren zijn we gestopt en lekker in de douche en naar bed gegaan, Marloes haar haren werden nog gedaan voor morgen de bruiloft, de mijne de dag erop. Het was een fijne dag

Marjan

Heet Carola, zo dat was even bijlezen. He me maar aangemeld voor de melding als jij er Wat opzet. Wat gaaf wat je allemaal al hebt meegemaakt! Ik wens je nog heel veel plezier en succes. Groetjes uit Casteren

Els

Hoi Carola.
Wat een belevenissen allemaal. Zo te lezen heb je het erg goed naar je zin.
Succes verder en geniet ervan !!!
Hier nog meer groetjes uit Casteren.

Femke

Hey, ik ben ook bij gelezen. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en fijn dat het allemaal zo goed gaat! Veel plezier nog! Groetjes uit westelbeers

Nel

Wat een avonturen allemaal. Zo te zien heb je het goed naar je zin. Het is erg leuk om op deze manier je verhalen en je foto's te zien. Groetjes uit Hulsel.