carola-jansen.reismee.nl

Teacher day

04-10 vandaag was het teacher day wat 1keer in het jaar is en het betekend dat de leraren naar de stad gaan om informatie uit te wisselen en workshops te volgen en samen dingen uit te wisselen. Dat betekend dat de kinderen en ik een dag vrij waren. Na het ontbijt wilde ik leren hoe ik mijn was moest doen, en de hulp van de familie die altijd de was doet wilde ik graag helpen. We begonnen met de witte/lichte was en daarna de donkere was. Je moest de was laten weken in een bak met water en wasmiddel en dan met je handen vasthouden en over je pols of het begin van je duim te wassen. Dit viel nog best wel tegen, omdat ik het nog niet echt vaak gedaan had. De hulp was hier zo snel in. Na de was van de familie kon ik mijn eigen was gaan doen, en Marloes wilde me graag helpen dus deden we het samen. Ze kon het beter als mij omdat ze thuis haar danskleding ook met de hand deed wassen. Na het wassen had ik flinke wondjes op mijn vingers en pols, waarschijnlijk ben ik allergisch voor het waspoeder omdat de rest dit niet zo had. Na het wassen gingen we naar El patino dat is een soort B&B met een zwembad in de tuin,daar vroegen we of we na de lunch mochten zwemmen en dat mocht! Het was priveterrein dus er zouden niet veel andere mensen zijn. Na de lunch dus daarheen, het kostte wel 25kwacha maar dat was prima, even afkoelen met dit weer was ook fijn! Walou en Koko wilde ook zwemmen maar mochten niet omdat ze dit niet kunnen, maar misschien kunnen we het ze een keer leren. Het zwembad was redelijk ondiep, hoewel het wel afliep. En er was een soort bank aan de binnenkant gemaakt waar je op kon zitten dus hier konden de meiden met hun benen in het water. Tommy (de gehandicapte jongen) vond het water ook geweldig toen hij met zijn moeder bij het zwembad was. Hij lachte veel en stampte steeds met zijn voeten in het water. Het was heerlijk voor de afkoeling. 's Middags kwamen er steeds meer mensen naar het zwembad en toen zijn we maar naar huis gegaan vanwege de drukte. Na het avondeten hebben we niet veel meer gedaan, en zijn we optijd naar bed gegaan. 

Vrijdag 06-10 vandaag had Marloes haar introductie en ik ging gewoon werken. Ik begon de les met het nakijken van het Engelse huiswerk, er was een leering die zijn huiswerk vergeten was, die ging het thuis halen en twee hadden het niet gemaakt hadden, ik vroeg om het alsnog te maken maar in plaats daarvan begonnen ze spelletjes te spelen en luisterde ze niet. Toen de andere lerares kwam en ze erop aan sprak begonnen ze er wel aan. Nadat ze dit uiteindelijk klaar hadden, heb ik de Engelse woorden en de klok nogmaals met ze doorgenomen. Ze hadden vandaag andere kleding aan als de rest vd week, namelijk een soort traingspak en andere dagen een schooltenue. Dat kwam omdat het op vrijdag sport en spel is, de andere lerares was al buiten met veel kinderen en was op een emmer aan het trommelen, en liedjes aan het zingen, niet alle liedjes waren Engels waardoor het voor mij niet altijd goed te volgen was. Maar ik deed mijn best om zo goed mogelijk mee te doen, dat vonden de leerlingen leuk! Daarna moesten de jongens en meisjes apart en kregen er steeds twee van elk een doek voor hun ogen waardoor ze niets zagen. In het midden stond de emmer met een bal erop die ze moesten zoeken met aanwijzingen van de rest, dit was heel leuk om te zien hoe enthousiast ze waren. Uiteindelijk hadden de jongens gewonnen en die waren ook erg blij. De schooldag was na een halve dag ook klaar en daarom mocht ik na het opruimen naar huis, die middag was ik naar de winkel gegaan en kocht ik handschoenen voor de was en ranja om te drinken. Die middag was verder rustig en na het avondeten nog gepraat met mama Christine en Walou en dansoefeningen gedaan in de huiskamer omdat Marloes op dansen zat. Rond 21:30 lagen we in bed. De familie ligt er ook vaak rond 22:00 in dus wij passen ons erbij aan. We zitten 's avonds ook eigenlijk nooit buiten vanwege de muggen Enzo. Ik bedenk me net dat er al bijna een week op zit hier, wat gaat het toch snel.. 

Reacties

Reacties

Wilma

Leuk om te lezen
Fijn dat de week snel voorbij is gegaan
Dat is een goed teken
Hoe is het met je handen?
Groetjes Wilma

Annemarie

Leuk om te lezen Carola! Wonen in een gastgezin lijkt me een hele bijzondere ervaring. Geniet van je geweldige avontuur!

Carola Jansen

Dankjewel voor jullie reacties het is langzaam aan het genezen Wilma. Komt goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active