carola-jansen.reismee.nl

Eerste volledige werkdag en nieuw telefoonnummer

04-10 vandaag zou het andere Nederlandse meisje arriveren, maar ik moest gewoon naar mijn werk dus ik zou haar later zien. Vandaag krijg ik mijn fiets waar ik heel blij mee ben. Iemand van het programma zou met me meerijden naar het project zodat het zeker goed zou gaan. Ik moest om 07:45 klaar staan want ik zou om 8 uur op school zijn. Echter was de persoon die me kwam halen er niet op die tijd. Ik belde de contactpersoon van het programma en die gaf aan dat de desbetreffende persoon onderweg was. Toen we onderweg waren kwam de weg me nog wel bekend voor dus dat was een goed teken. Op school zou ik de les met de klok gaan geven, deze had ik voorbereid. De leerlingen vonden het leuk, ook vooral om de klok zelf te tekenen. Naar mijn idee pikte ze het toch vrij snel op, voor mij is het nog wel een uitdaging om me in het engels goed verstaanbaar te maken. In mijn klas heb ik leerlingen die goed /snel kunnen leren en sommige die wat langzamer zijn. Hier moet ik nog een manier voor vinden om de balans goed te hebben. De snelle leerlingen waren snel afgeleid als ze klaar waren met hun opdrachten. De gehele ochtend was ik met de klok bezig geweest en daarna was het lunchpauze, omdat een van de leerkrachten in de middag niet aanwezig was had ik besloten dat ik bleef. Daarom mocht ik ook mee-eten. De kinderen krijgen daar nshima dat is een traditioneel gerecht met vlees en groente. Het smaakte goed, je eet het met je handen. Nshima smaakt niet precies ergens naar, (het zou van mais gemaakt zijn) maar ze geven aan dat het erg voedzaam is. 's Middags gaf ik aan dat ik graag wilde zien hoe de lerares les gaf, dus lie ik met haar mee. Ze gaf mijn klas Engelse les, dat vonden de kinderen erg leuk. De lerares sprak de woorden uit, kinderen moesten het nazeggen en ze legt uit wat de betekenis is. Na die les was het 16:00 en was de school uit. Toen ik thuiskwam was het nieuwe meisje Marloes al gearriveerd, ze dachten alleen dat ik na de middag al naar huis kwam dus dat had ik beter moeten communiceren. Marloes is een aardig blond meisje van 19 jaar die na haar afstuderen een tussenjaar heeft, ze heeft een medisch project in het ziekenhuis voor 11 weken. Ik moest toen ik thuis was mijn lunch nog eten en daarna had ik wat met Marloes gekletst. Nadien zouden we samen naar de supermarkt lopen en ik gaf aan naar hetzelfde te gaan als tijdens mijn introductie, dan kon ze meteen een nieuw nummer aanvragen. Dit gedaan en het lukte ook dus dat was mooi. Het was al rond 18:30 en dan wordt het hier al donker, we besloten naar huis te lopen. Echter na verloop van tijd waren we nog niet thuis en kwam het minder bekend voor. Google maps werkte niet dus zijn we maar aan mensen gaan vragen waar het ziekenhuis was wat dicht bij ons huis ligt. Na wat op en neer gevraag kwam eruit dat we echt verdwaald waren en helemaal de verkeerde kant opgelopen waren. Een van de mannen wilde ons wel naar huis brengen dus dat was erg vriendelijk. Thuis uitgelegd waarom het zo lang duurde en nummers van de familie opgeslagen zodat we hun altijd iets kunnen laten weten. Nadien het avondeten genomen en naar bed want we waren er moe van.

Ik heb ondertussen wattsap kunnen installeren op deze telefoon degene die me een appje willen sturen kunnen mijn nummer toevoegen. Ik kan jullie helaas niet toevoegen. Mijn nummer is +260 962502561 alvast bedankt!

Reacties

Reacties

Claudia

Wat een leuke verhalen om te lezen, en wat maak je nu al veel mee.
Veel succes de komende tijd

Carola Jansen

Dankjewel voor je leuke reactie Claudia!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active