carola-jansen.reismee.nl

Jarig en afscheid project Chipangali

Zondag 24 December
Vandaag ben ik jarig :) Today it's 29 right? Was het eerste wat iik hoorde toen ik wakker werd, dat was Anika met de pijnlijke waarheid. Anika en Lindsey wensten me proficiat en na aankleden liepen we naar de ontbijtzaal. Verrast met slingers en hoedjes in ontbijtzaal voelde ik me echt jarig :) we kregen hier voor eerst een echt engels ontbijt met ei en worstjes, maar de worstjes waren zo zout dat ik ze helaas toch niet ging opeten. Na het ontbijt ging ik mijn tas verder inpakken. Een paar kledingstukken hingen buiten nog te drogen, dat was het allerlaatste. Na het inpakken had ik nog een beetje tijd om nog wat foto's van de dieren te maken. Tijd gaat altijd zo snel dus voor dat ik het wist was het alweer 10 uur (koffiepauze) en kon ik met mijn tas naar het huis en mijn tas bij de auto zetten, iedereen is was al aant wachten op mij. Toen ik was gaan zitten kwam Nicky met een cake met kaarsjes, ik was echt verrast :) De kaarsjes begon ik meteen uit te blazen toen ze de cake voor me neer wilde zetten. Dit was te snel want de 'fotograven' hadden dat moment nog niet kunnen vastleggen. Dus de kaarsjes werden opnieuw aangestoken, en toen mocht ik opnieuw proberen ze in een keer uit te blazen. Deze keer waren de foto's gelukt. Ik begon daarna met taart snijden en uitdelen aan iedereen, er was nog wat over dus dat mocht ik meenemen. Nicky pakte deze in voor Luuk en mij :) ik gaf mijn bedankje aan Nicky voor het verblijf in Chipangali en toen kwam Nicky terug met een kaartje waar iedereen iets opgeschreven had voor mijn verjaardag en een kado (douchepakketje) Na dat gezellige moment hebben we samen nog wat gedronken en een half uurtje later was het hoogste tijd om afscheid te nemen! Nicky kreeg namelijk een telefoontje dat er een egel gevonden was die we moesten ophalen alvorens we Luuk op het vliegveld gingen ophalen. Ook moesten we nog een kerstkado ophalen ergens en die meenemen naar de Victoria Falls omdat mensen die daar de dag erop nodig hadden en wij moesten toch die kant op. Rond 12:20 waren we op het vliegveld en haalden we luuk op, we zagen het vliegtuig nog landen en hem uitstappen. Het was erg leuk en fijn om hem weer te zien! Bij de aankomstgate vloog ik hem om zijn nek, met mijn verjaardagshoedje nog op mijn hoofd. Hij was gelukkig ook blij om mij te zien! Ook had hij een fles Champagne en rode wijn bij :) lekker!! Na een korte toiletstop konden we door naar de bus die ons naar de Victoria Waterfalls bracht. Dit was het begin van onze vakantie samen! Nicky bracht ons naar de bus en kocht de tickets met ons, tijdens de tijd met Nicky hadden spraken we engels met elkaar anders was het lullig tegenover haar. Het was ERG druk bij de bushalte en leek beetje ongeorganiseerd, maar misschien was dit de Afrikaanse stijl? We mochten plaatsnemen op busstoelen in de wachtruimte wat best een grappig gezicht was. Na ongeveer een half uur kwam de man van de reservering ons halen en mochten we op de eerste twee stoelen in de bus zitten. Voldoende ruimte, en eindelijk konden we bijpraten en dat was ook wel nodig na 3 maanden. Onderweg naar Victoria falls hadden we verschillende stops voor mensen die er gedurende de reis uit moesten. Het was een erg lange rit, maar omdat we zoveel te bespreken hadden was het niet zo slecht. Tegen het einde aan moesten we nog overstappen op een andere bus, het was ondertussen al erg donker en we werden wel vort moe. De busreis duurde zeker wel 8-9 uur. En voor Luuk was het helemaal sneu omdat hij al 26 uur gereist had naar Zimbabwe. We hadden telefooncontact met de familie waar het kado naar toe moest en zouden de situatie even met onze chauffeur bespreken bij aankomst in de vic falls. En Yvonne en Mama belden nog even om me proficiat te wensen. Het was een fijne verjaardagsdag :) Dus uiteindelijk kwamen we rond 22:00 aan bij de vic falls, best wel moe vort. Nadat we onze chauffeur John zagen gaven we aan dat we nog contact met de familie moesten hebben maar daar had John via Chipangali al contact mee gehad, dus we reden naar de familie die erg blij waren dat we de kados voor hun meegenomen hadden. Als bedankje kregen we nog een fles rode wijn :) voldoende alcohol voor kerst dus!
We werden naar Backpackers gebracht, waar we 3 nachten zouden verblijven. Bij aankomst tegen 23:00 was de deur dicht en konden we moeilijk contact krijgen met iemand. Uiteindelijk lukte dit toch en gingen we inchecken. We kregen nog een korte rondleiding van de gastheer, en daarna keek ik Luuk lief aan of hij ondanks zijn vermoeiendheid nog een glaasje wijn met me wilde drinken, en dat deed hij :) na korte installatie in ons mini huisje, doorgang in het midden met twee bedden aan de zijkant leek het prima. Na de installatie gingen we naar de keuken en trokken de fles rode wijn open. Daaruit dronken we een klein glaasje op komende vakantie en mijn verjaardag nog en toen waren we zo moe dat we naar bed gingen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active