carola-jansen.reismee.nl

Eerste dag safari 7 days South Namibia

Vandaag begon mijn safari trip gelukkig, ik had er erg veel zin in :) na mijn nacht bij Backpackershuis United waar ik redelijk goed geslapen had, bed was prima, helaas kwamen er rond 01:00 nog mensen die ook bleven slapen, een hoop gepraat en gedoe, ze waren niet echt stil.. En om 04:00/05:00 moesten ze ook alweer gaan, dat ging ook niet echt rustig :( ging ik rond 06:00 uit bed, tas heel stilletjes inpakken (tis overigens wel een gedoe elke keer ergens anders slapen en tas uit/inpakken, maar je wordt er makkelijker in! Ik weet nou iets beter waar ik spullen ongeveer laat dus heb het sneller gevonden,het is wel echt anders als een koffer ;) je wordt ook wel iets makkelijker hierin! Maar het constant uit/inpakken is niet echt wat je een genietmomentje noemt) toen werd... wakker maar ze was gisteren op tijd naar bed gegaan dus ze had voldoende geslapen, het lag in ieder geval niet aan mij, uiteindelijk kwam ze ook maar uit bed. Het ontbijt was vanaf 08:00 maar ik zou opgehaald worden door de organisatie van de safari tussen 07:30 en 08:00, ik probeerde al om mee klaar te zetten zodat ik toch een boterham kon nemen maar daar trapte ze niet in, het ontbijt was vanaf 08:00, dus pech gehad. Om 07:50 werd ik opgehaald door de organisatie van de safari, genaamd Wild Dog Safari. Er was nog een ander meisje die mee op de trip zou gaan en die was al in de auto, nadat we de spullen hadden ingeladen reden we naar de verzamelplaats. Onderweg vertelde het andere meisje (Loana) dat ze twee avonden ervoor was beroofd in het huis waar ze verbleef, dit was bij een collega van haar. Ze hadden haar fototoestel en laptop mee, dit had ze van dichtbij meegemaakt, de daders stonden naast haar, heel akelig.. en vandaar dat ze deze reis nu wilde om niet meer bij het gastgezin te zijn, ze wilde nog niet naar huis. Aangekomen bij Wild Dog Safari werden onze tassen bij de goede wagen geplaatst en moesten we even wachten. Ondertussen kennisgemaakt met de andere medepassagiers we waren met 3 mannen (Mustapha uit Zwitserland, Antony uit Frankrijk/Parijs, en Julian uit Duitsland) en 3 meiden (Janina uit Duitsland, Loana uit Duitsland en ik dan) Julian en Janina zijn bevriend en dus samen. Verder hebben we nog Markus onze gids en Matika onze kok. Rond 09:00 begon onze trip naar de highlights van het zuiden van Namibie. We begonnen de eerste dag met de Kalahari omgeving waarbij we bij de eerste stop water, extra'tjes mbt eten en alcohol voor de avond konden kopen. We kwamen door de stad Rehoboth, die is gesticht door Europese mensen. Daarna reden we door naar de Kalahari woestijn (dit is geen typische woestijn omdat er veel groen aanwezig is, hier valt namelijk ook meer water als in een "normale woestijn" het uitzicht was prachtig! Toen kwamen we bij de plek waar we zouden overnachten/kamperen dus, het heet de Bagatelle ranch. Het was super netjes met alle faciliteiten die we were nodig hadden (toilet/douche/keukenblok/kookblok enz) hier begonnen we met het opzetten van de tenten. Ik zou de tent delen met Loana, omdat het precies zou uitkomen met het aantal mensen. Onze tent werd als eerste opgezet met behulp van Markus, het werkte eigenlijk heel makkelijk: eerst de tent op de grond neerleggen, maar nog niet geheel uit elkaar halen, daarna het frame opzetten. Je had een topstuk met 4 uiteinden, aan die uiteinden moest je 3 stokken bevestigen die soms al aan elkaar zaten. Als het frame stond kon je die aan de hoeken op de grond met de tent alvast vastmaken, daarna de rits aan de voorkant openmaken en dan de punt vastmaken aan het frame en dan maak je de tent vast aan de rest van het frame. Dit ging heel vlot gelukkig! Nadat we samen alle tenten hadden opgezet was het tijd voor de lunch, samen sneden we de groenten en kregen we soort hamburger op broodje, smaakt erg goed! Daarna mochten we bij de ranch gebruik maken van het zwembad, wat we erg graag deden, het is namelijk rond de 30 graden denk ik. Ook was koffie/thee/cake gratis, die avond zouden we een game drive hebben dus we moesten ook camera meenemen. Het zwembad was heerlijk om af te koelen :) nadat we wat fris gedronken hadden en de cake geprobeerd hadden konden we nog even gebruik maken van de wifi alvorens we rond 16:30 naar de game drive gingen. Dit was ook erg mooi! Onze chauffeur had een mooie route en als we dichter bij de dieren wilde gaan dan reed hij wat dichterbij. We zagen giraffe/kudu/zebra/oryx/eland/antilope/springbok/blue wildebeest enz. Ook de omgeving was echt om te genieten!! Achter elke heuvel was je weer benieuwd wat er ging komen! Vele foto's gemaakt natuurlijk, en genoten van de wilde dieren om je heen! Na deze gamedrive gingen we gezamelijk in de Kalahari woestijn de sunset bekijken, dit was ook zo mooi met verschillende kleuren in de lucht, geweldig om mee te maken. Drankjes en snacks waren inbegrepen dus het was genieten! De lokale mensen die voor de versnaperingen zorgden zongen voor ons nog het volkslied, was ook speciaal. Ik had het echte Afrika gevoel! Nadat we terug kwamen op onze kampeerplaats stond er een heerlijk diner te wachten! Twee soorten vlees, verse salade/groenten, gekookte maiskolf en heerlijk brood met soort (kruiden) boter erin verwerkt! Het was genieten! Op een camping doen we natuurlijk samen de afwas dus dat was zo gedaan. Het was wel erg donker als je zo afgelegen bent maar dat geeft ook een speciaal gevoel! We dronken samen nog wat bier en er werden sterke verhalen verteld, elkaar ook nog beetje leren kennen en genieten van de mooie sterrenhemel! We zagen een paar vallende sterren en de vorm Orion. Na de heerlijke biertjes was het toch echt tijd om de dag af te sluiten, we namen een douche en gingen naar bed