carola-jansen.reismee.nl

Verkennen van de stad Swakopmund met Ray

Na een goede nacht in het Backpackershuis Desert Sky in Swakopmund op tijd uit bed omdat ik gisterenavond met Ray had afgesproken, hij zou me de stad Swakopmund laten zien! Hij is een gepesioneerde man die alle tijd van de wereld had, en blij was dat hij iets kon doen voor een ander. Omdat ik met andere op een kamer sliep gaf ik de avond ervoor aan dat ik op tijd weg moest, en of ze dat vervelend vonden. Maar uiteindelijk waren hun rond dezelfde tijd als mij wakker. Om 08:55 ging ik naar buiten zodat Ray mij kon vinden, verrassend genoeg stond hij er al! Hij vroeg me wat ik graag wilde zien, en ik gaf aan dat het me niet uitmaakte, hij kende de plaats beter als mij. We zijn aan de kust begonnen, en gaf aan waar de restaurants e.d. waren. Het was een mooie omgeving, Swakopmund is een stad die momenteel flink aan het uitbereiden is in de richting van de woestijn, ook erg op toerisme gericht (ze zijn veel vakantiehuizen aan het bij bouwen, en kampeerplaatsen aan het creëren) zo ook nieuwe winkelcentrums aan het realiseren. Bij zo'n winkelcentrum stopte we om even te gaan kijken, en dronk er thee en Ray nam koffie. Ik was op sommige momenten beetje ongemakkelijk, je loopt toch rond met een oudere man en hij heeft ook een blanke huidskleur, maar hij probeerde me op mijn gemak te stellen. We praatte over vanalles, wat best wel gezellig was. Hij was alleenstaand, geen vrouw en kinderen, deed werk in de hele wereld, hij was een soort jurist. En ik zei nu is het genieten van de oude dag hier, maar hij gaf aan dat het tegenviel, er was niet genoeg te doen en soms verveelde hij zich. Hij had ook geen contact met zijn familie, dat liep niet lekker, dan kan ik me voorstellen dat je je alleen voelt. Hij was ook slecht ter been en zou volgende week gelopen worden in Zuid Afrika! Na de koffie en thee wandelde we door het winkelcentrum, zag er leuk uit maar voor mijn gevoel was het te nieuw, dan vind ik er niet zoveel aan. Omdat we zo dicht bij de zee waren liepen we daar ook nog even heen, ik weet niet hoe het heet maar dan heb je een hoop stenen in de zee waar een pad op gemaakt is. Ray liep moeilijk maar hij zei dat het een goede oefening was, en dat hij ook wel eens een flink stuk langs het strand liep. Hierna reden we weer verder richting het binnenland, en liet hij de nieuwbouw zien en de waterzuivering en de grote buizen waardoor het water uit de zee wordt gepompt. Daarna reden we langs een verzorgingshuis voor ouderen, dit was ongeveer een jaar oud, omdat dit mijn vakgebied was mochten we hier binnenkijken, dat was wel bijzonder. Het was een afgesloten gebied met ook huizen buiten het verzorgings/verpleeghuis wat bewoond werd door ouderen. Deze ouderen leven nog zelfstandig, maar mogen gebruik maken van de faciliteiten zoals restaurant enzo. Het zag er allemaal nog heel nieuw uit, en was alleen voor somatische clienten. Er werd nog wel iets gebouwd voor mensen met dementie, maar dat was er nu nog niet. Het was bijzonder en heel vriendelijk dat we binnen mochten kijken. Na dit bezoek gingen we naar de golfbaan waar Ray normaal wekelijks komt maar door zijn been kon dat de laatste tijd niet. We waren in het grote cafe/restaurant en de mensen waren erg vriendelijk. Daar namen we ook iets te drinken, Ray vertelde over zijn hobby en ik keek naar het spel. Er liepen ook wilde antilope rond, was wel leuk om te zien. Na een drankje hier, liet Ray me de vertegenwoordigers zien (dit waren de beste van verschillende jaren en een prijzenkast) na de golfbaan gingen we weer terug naar de stad en was het bijna lunchtijd, omdat hij zo vriendelijk was lunchten we samen in een bekend Duits Cafe van Swakopmund, hier kwam hij regelmatig. Na een heerlijke kipsalade bracht hij me op mijn verzoek terug naar het backpackershuis. Ik had de lunch betaald omdat hij alle drankjes van de ochtend al betaald had en rondgereden had, hij was het er niet mee eens en had al bij de ober aangegeven dat hij die avond zou betalen, maar ik vroeg om de rekening van ons samen en betaalde, ik wilde namelijk geen schuld hebben bij iemand die ik nog niet ken. Dus daarna zijn we vertrokken, ik wilde 's middags naar activiteiten kijken die ik in de buurt kon doen. Hij gaf aan dat hij me nog niet alles had laten zien, maar ik waardeerde het super dat hij me deze ochtend meegenomen had. Hij vroeg wel of ik die avond nog terug wilde komen naar dat Cafe, ik zei dat ik het zou proberen. In de middag nog leuk contact gehad met de andere mensen die op dezelfde kamer sliepen als ik en naar activiteiten gekeken, ook keek ik naar een andere accomodatie omdat het backpackershuis voor het weekend geheel bezet was. De andere backpackers hadden een auto gehuurd om zelf rond te gaan reizen, ik kon aansluiten maar wilde graag de activiteiten doen die daar te doen waren. Die avond besloten we om samen naar een pizzeria te gaan en voordat we daar klaar waren was het vrij laat om nog alleen naar Ray te gaan dus besloot ik om met de rest naar 'huis' te gaan. Het was gezellig om met de anderen samen te eten :) ik vond het wel lullig dat ik Ray niet meer gezien had maar dat moment kwam nog wel, dat wist ik zeker!

Reacties

Reacties

jan

hallo carola hier volgt een reactie op je mooie en lange reisverslag

Ine.

Hallo Carola:,,Wat een avontuur toch al weer, je maakt wel van alles mee,het is weer een heel verslag.Het is wel een ondernemend verslag, zo maak je nog veel mee .Hopelijk heb je het goed naar je zin. Zoals ik kan lezen gaat het allemaal wel goed met je.Pas goed op jezelf en geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active