carola-jansen.reismee.nl

Quad rijden

Na de gave skydive van gisteren stond vandaag de quadtocht/low boarden op het programma. Ik werd wederom om 09:45 opgehaald. Dit keer was ik de enigste die opgehaald werd, en we reden richting de duinen. Bij deze organisatie werden verschillende dingen georganiseerd, bijv. tours met uitleg over dieren die in de duinen leven, of kamelentochten in de duinen. Maar ik wilde gewoon lekker hard gaan en de adrenaline opzoeken! Ik werd voorgesteld aan Ali (hij zou mijn begeleider worden) hij vroeg me of ik al een keer Quad gereden had, en dat had ik! Toen hij vroeg of het schakel of automaat was, wist ik het niet meer precies. Ik dacht schakel en dat was de wagen van vandaag ook dus dat kwam goed uit! Toen vroeg hij of het goed was of Carlos meereed, hij was net nieuw en moest het nog leren, ik gaf aan dat dat prima was! Na de uitleg (duim omhoog en draaien->gas geven, arm/hand laten zakken->remmen, wijzen naar links of rechts->opletten gevaarlijke afgrond) begonnen we met de trip. Ik reed achter Carlos en Ali stond op de duinen alles te observeren. Rustig aan beginnen, quad leren kennen, en opbouwen met gas geven. Carlos keek steeds achterom of alles goed ging, maar het verliep prima. Het was belangrijk om hem ongeveer precies te volgen, omdat er gevaarlijke steile afgronden zijn, die je niet meteen ziet als je aangescheurd komt! Toen begonnen we met zogenaamde rollercoasters, en dat betekend dat je de berg op rijd stijl omhoog dan een bocht maakt en weer omlaag gaat. Je moet dan wel flink gas extra geven omdat je het anders niet red. Dit was even aanvoelen, maar ging daarna erg goed! Het waaide vandaag erg hard waardoor het ook wat moeilijker was om de Quad goed recht te houden, soms kwam er een verrassende windvlaag achter een berg. Tussendoor heb ik het low boarden gedaan, dit was op een plank liggen, deze aan de voorkant omhoog houden met beide handen, en benen recht naar achteren en voeten omhoog. Ik ging 3x van een berg omlaag van +/- 50 meter en 1x van de berg van +/- 80 meter, dit werd ook gefilmd. Eerste keer ging ik helemaal schuin, maar dat kun je dus sturen met je voeten (zet je tenen in het zand en je bent weer recht) dit was ook heel gaaf, alleen het terug omhoog komen kostte wat kruim.. het ging vrij stijl omhoog, wind zorgde ervoor dat je onstabiel was met die plank, en door het zand gleed je steeds onderuit/of weg in het zand. Het beste was om naar boven te rennen, maar dat was dus erg vermoeiend (buiten adem).. bij de laatste van 80 meter zijn ze me komen halen en mocht ik achterop de Quad, gelukkig! We vervolgden onze weg op de Quad en ze daagden me uit om steeds sneller te rijden, uiteindelijk was het snelste 62km/uur (en dat omhoog/omlaag/veel wind/zacht zand) was gaaf! Ze zagen wel dat ik een adrenaline junkie was, dus ze daagde me uit. Het was trouwens wel luxe dat ik alleen was met twee mannen, maar het was rustig gaven ze aan. Na zo'n 3 uur gereden te hebben zat het erop, en dat was prima, ik zat helemaal onder het zand.. daar mijn gezicht gewassen en in guesthouse lekker in de douche gegaan. Die middag lekker relax gedaan en 's avonds uiteten (fish and chips) traditioneel als je aan de kust bent! Toetje heb ik in een soort scheepsrestaurant genomen, aanrader was chocolade parfait met vanille-ijs dus toen ik er een stuk wilde uitnemen, zat er vloeibare chocolade in! Zoiets had ik nog nooit gehad! En het was lekker! Cocktail erbij, omdat het vakantie is! Toen ik ermee bezig was kwam er net een groep vakantiegangers binnen die een rondreis door Afrika deden, kleine groep 10 personen tot 39 jaar. Die zagen mijn toetje en waren ook meteen verkocht! Er was een Nederlands meisje bij (Nette) waarmee ik nog even fijn gepraat had. Daarna had ik de gepensioneerde man nog gezocht bij KucKi's bar, maar niet kunnen vinden helaas. Daarna lekker naar bed, was een leuke dag!

Reacties

Reacties

francine

Hallo Carola, wat een spannende dingen doe je allemaal stoer hoor

Maike

Hoi carola,
Wat een mooie verhalen en wat heb je intussen veel gedaan daar wat gaaf zeg.
Heel veel plezier nog daar. Grts.

Marion

Stoer Carola! Echt heel gaaf wat je allemaal doet zeg :)
Geniet van alles!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active