carola-jansen.reismee.nl

Aankomst in Zambia

Gisteren (30 September) begon mijn avontuur op schiphol, waar ik weggebracht werd door mama en Luuk. Afscheid nemen viel me wat zwaarder als ik had verwacht.. Ik begon met de vlucht naar londen, dat ging vlot. Mijn backpacktas zou ik tussentijds niet hoeven ophalen, die ging automatisch mee naar zambia. In londen had ik ruim de tijd voor de volgende vlucht, dus maar een flesje water gehaald, wat ik wilde betalen met losse euro. Man bij de kassa gaf aan dat ik alleen met briefgeld kon betalen, dit gedaan waarna ik wisselgeld kreeg in pond. Omdat ik met dat geld toch niets meer kon doen, heb ik het maar opgemaakt aan etenswaar. Daarna relax gedaan, beetje mensen gekeken want mijn vlucht stond nog niet op boarden. Toen ik vond dat het bijna tijd was, ging ik maar richting de gates. Dat bleek nog een heel stuk te zijn met lopen/roltrappen/lopen/shuttletrein/weer lopen. Tot ik er eindelijk was.. net gehaald, les geleerd. Daarna volgde de reis naar Johannesburg, 10 uur vliegen in een luxe vliegtuig waar je spelletjes/tv/en dergelijke kon doen. Ik heb heerlijk geslapen, en 's morgens gelezen en het reisboekje gelezen waar lieve verhalen van vrienden en familie in staan, waarvoor veel dank. Johannesburg is een groot vliegveld/onoverzichtelijk waarbij ik onwetend bij paspoortcontrole stond (erg lang in de rij gestaan) gaf de man achter de balie aan dat ik fout was als ik nog wilde doorreizen, waar ik nu was was bij de bagageuitgang.. dus ik weer terug naar de check in, met volledige controle handbagage en weer lange rij, dacht ga het nooit redden.. uiteindelijk bij navraag (want het gatenummer stond ook nergens) op de goede plaats gekomen. Ik mocht in de bus gaan zitten terwijl de tijd van opstijgen al ongeveer geweest was.. daar kwam er niemand bij en de bus reed maar niet aan, dus ik vertrouwde het niet. Na 5 min navraag gedaan, personeel gaf aan dat ik toch goed was en geduld moest hebben. Uiteindeijk zat de bus toch nog volt met een grote groep oudere spanjaarden. Na aankomst bij het vliegtuig toen we zaten en de deur dicht was moest de deur weer geopend worden voor de allerlaatste passagiers. Wat een zooitje/stress. Later als gepland steeg het vliegtuig op. In Zambia ging het goed met visum aanvragen, en mijn hoofdbaggage was er ook! Bij exit stond er inderdaad iemand met mijn naam op zijn bordje, hoe clice haha. Ik werd opgehaald door Rebecca, de leidinggevende vanuit hier. Hele spontane leuke vrouw en ze bracht me naar mijn gastgezin, waar over twee dagen nog een nederlandse meid komt (ik verblijf in een andere familie vanwege familieproblemen bij het andere gezin) waarna ik heb kennisgemaakt, dat doen ze met een knuffel en dan handen schudden. Ik kreeg een avondmaaltijd van de gastmoeder en ben met de kleinkinderen het dorp ingegaan om al een beetje bekend te worden. Nu ben ik erg moe dus lekker slapen, het is een hele aardige familie die vaker nederlanders hebben opgevangen, dus komt goed! Ze hebben een westerse toilet en bad met douche dus dat valt nog geheel mee. Morgen orientatiedag dus ben benieuwdDoeiiii

Reacties

Reacties

Yvonne

Wat een verhaal & wat een goed nieuws toch! En heel fijn dat je een westerse wc & badkamer hebt haha! Nu gaan genieten van alles & ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! Succes morgen op je orientatiedag!

Nicole Tijssen

Nou...dat belooft nog wat voor de rest van je avontuur! Geniet ervan!

Els jansen

Nou carola al veel meegemaakt zeg.
Was wel spannend. Maar je doet het toch maar.
Heel veel plezier daar.we houden contact.
Groetjes els.

Anne

Een heel avontuur al de heenreis;) maar goed aangekomen gelukkig.
Fijn dat je zo luxe zit bij je gastgezin.. kun lekker even bijkomen.. heel veel plezier:) groetjes

Colinda

Nou Carola, al een heel avontuur de heenreis! Wees voorzichtig he? En heel veel plezier!! Ik blijf je volgen!

Ine.

Hallo Carola,wat een ondernemend type ben jij.hopelijk gaat alles naar wens als je goed op plaats van bestemming bent en een leuk gastgezin krijgt, Hopelijk is de vlucht mee gevallen.Wij gaan je volgen en succes morgen op de dag die komen gaat .Pas goed op jezelf en geniet van ieder moment, fijn dat er nog een meisje uit Nederland komt, geniet ervan. Heel Veel Plezier.!!!! Groet uit Lage-Mierde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active